Vanna Venturi House
Vanna Venturi House, jedno z przełomowych dzieł architektury postmodernistycznej, usytuowany jest w sąsiedztwie Chestnut Hill w Filadelfii, w Pensylwanii.
Rozpoczęto już pracę nad nowoczesnym obiektem, który ma służyć przede wszystkim żeglarzom oraz pełnić funkcje publiczne. Ma on powstać przy nabrzeżu Beniowskiego. Jest to element programu Polskiego Związku Żeglarskiego, wspieranego przez władze miasta. Obiekt ma zostać zbudowany do roku 2016. Oprócz samego portu w skład kompleksu mają wchodzić hotele, restauracje oraz centra handlowe. Dostępne będą także pomieszczenia umożliwiające funkcjonowanie klubom żeglarskim. Cały kompleks ma być jednym z najnowocześniejszych tego typu w Polsce.
Przewidywany koszt budowy tego obiektu to około 100 ml zł. Ostateczny projekt został wybrany poprzez konkurs, na który nadesłano cztery gotowe projekty. Jury pod przewodnictwem Andrzeja Bulandy wybrało projekt nadesłany przez gdyńskie Studio Architektoniczne Kwadrat. Drugie miejsce otrzymał projekt biura Arch-Deco.
Studio Architektoniczne Kwadrat zaproponowało marinę jako szereg kilku budynków o bardzo prostych bryłach. Skupili się oni na stworzeniu wyraźnych podziałów poziomych. Dzięki temu obiekt będzie wyglądał nowocześnie, a dodatkowo nie będzie zasłaniał linii brzegowej dzięki niskim budynkom.
Cały projekt Studia Kwadrat doskonale komponuje się z pozostałą częścią miasta i wprowadza do niego niepowtarzalny nastrój, dzięki któremu przebywanie w tym miejscu będzie czystą przyjemnością.
Marina jest przepustką Gdyni do kandydowania na zostanie gospodarzami żeglarskich mistrzostw świata. Cały obiekt posiadał będzie powierzchnię około 19 tysięcy m2, z których połowę zajmą budynki przeznaczone do użytku publicznego takie jak hotele czy restauracje. Dodatkowo już teraz wiadomo, że kilka klubów żeglarskich będzie posiadało swoją siedzibę na terenie tego obiektu.
Vanna Venturi House, jedno z przełomowych dzieł architektury postmodernistycznej, usytuowany jest w sąsiedztwie Chestnut Hill w Filadelfii, w Pensylwanii.
Czasem nawet najlepszy projekt nie poradzi sobie z trudnym otoczeniem i nieregularną działką. Często na wybrzeżach można spotkać eleganckie bloki wilii, które nie współgrają ani z architektonicznym otoczeniem, ani układem terenu. Dom zaprojektowany przez Juana Carlosa Doblado niedaleko od Limy w Peru udowadnia jednak, że nowoczesne projektowanie potrafi pokonać wszystkie ułomności terenu.
Paryskie Cité de l’Architecture et du Patrimoine od lat szuka formuły, która pozwoli nie tylko na atrakcyjną promocję historii architektury, ale również na uniknięcie tymczasowego charakteru edukacyjnych przedsięwzięć. Punktowe wydarzenia, choć wywołują często medialne zamieszanie, po kilku tygodniach kończą wśród kurzu archiwów. Aby uniknąć muzealnej sztampy spece z paryskiego Centrum Architektury zdecydowali się rozszerzyć ofertę instytucji o ciąg wirtualnych, internetowych wystaw. Uniknięto dzięki temu groźby, że widz jedynie przespaceruje się między obiektami, a opasły katalog tkwić będzie przez lata nieruszany na bibliotecznym regale. Wystawa wirtualna, będąca w rzeczywistości rodzajem internetowego albumu, nie dość że poszerza publiczność Cité, to jeszcze pozostawia po sobie ślad w ogólnodostępnej przestrzeni. Co ważne: internauta nie musi też płacić za bilet.
W Paryżu dobiega właśnie końca budowa nowej realizacji Franka Gehry‚ego – siedziby Fundacji Louis Vuitton. Na 28 lutego zaplanowano ukończenie budynku, ale nie oznacza to wcale końca prac. Przez całą wiosnę będzie trwała instalacja ogrodu i korekty okolicznego pejzażu. I chociaż oficjalną inaugurację kompleksu zaplanowano na przełom września i października już dzisiaj dwanaście szklanych żagli wzbudza zaciekawienie Francuzów i przyciąga rzesze ciekawskich turystów.
Komentarze
Architectu moderuje komentarze do ułatwiania świadomej, merytorycznej, cywilnej rozmowy. Obraźliwe, bluźniercze, autopromocyjne, wprowadzające w błąd, niespójne lub nietypowe komentarze zostaną odrzucone. Moderatorzy pracują w godzinach pracy i akceptują tylko komentarze napisane w języku polskim.